ATT SÄGA HEJ DÅ TILL LEDIGHETEN OCH MAGISKA STRANDDAGAR...

augusti 05, 2018



Det här var inte lätt; att slita sig från havet och en ljuvlig sista stranddag på "vår" strand. Nu är det slut för den här gången och om jag kände vemod förra helgen så är det inget mot vad som sköljer över mig nu. Det hjälper inte att sommaren har varit den mest fantastiska jag tycker ändå att det är jobbigt när något bra att slut. Hur som helst så var det ju en bonus att vi fick en solig och varm dag idag efter gårdagskvällens åskoväder och det är jag så tacksam för. Kändes bra att runda av på Tofta där vi startade upp sommaren så tidigt som i maj då vi var på stranden första gången. 






Det kändes perfekt att äta sista strandlunchen på Surflogiet och idag hade vi också sällskap av Philippa, den äldsta av mina fina bonusdöttrar. 




Friterad Halloumi... 







Det märks att många har rest från Gotland nu. Det är inte alls lika trångt på stranden och våra sommargrannar uppe vid stugan har packat ihop och åkt hem till sitt. Precis som det ska vara men ändå ett bevis på att sommaren går in i en annan fas.




Vi kan i alla fall konstatera att vi har haft en fantastisk sommar. Det blev fler stranddagar än vad vi hade räknat med och färre utflykter än vad vi trodde, till Ps stora glädje. Han är inte ett lika stort fan av utflykter och loppisbesök som jag så det här har varit en sommar helt i hans smak. Vi har hunnit att träffa nära och kära och våra vänner, gått på konserter och ätit goda middagar. Det finns verkligen inget att klaga på den här sommaren. Jag är så nöjd!

Nu ska vi strax möta upp Lilly och en kompis som ska bo över här i natt. De kommer att ha "Annexet" helt för sig själva så jag kan tänka mig att de kommer att ligga vakna hela natten och tjattra. De har ju ännu sommarlov så varför inte... Det är ju bara vi vuxna som ska öppna upp jobbdatorerna i morgon och starta upp för den här terminen.

Ha en fin avslutning på söndagskvällen!


KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images