HOS VÄNNER PÅ FÅRÖ...

augusti 04, 2018



Vi är precis hemkomna efter en superhärlig tripp till vänner på Fårö. Det är inte annat än ren magi ju... Får man ha det så här fint på sommaren!!!

I går morse gick vi upp jättetidigt för att vara oss. 06.30 gick alarmet igång och sen var det bara att fixa till sig, packa ihop och bege sig ut mot Fårö. Skälet till varför vi åkte så tidigt är att ju längre fram på förmiddagen man åker desto längre köer till färjan. Vi kom fram i hyfsad tid och behövde bara vänta i typ 10 minuter. Man kan få vänta vääääldigt länge om man har otur.





Färjan över tar bara några minuter och lägger till vid "Broa".




När vi kom fram fick vi en fika hemma hos L&M tillsammans med fina K innan vi gick ner den lilla vägen till Sudersands magiska strand. 





Sanden på Sudersand är så vit och mjuk så man tror nästan att man är utomlands och vattnet var sådär fint glittrigt... 






Lunch åt vi på SuderSannas; ett jättemysigt enkelt ställe som ligger på stranden.






 De har flera olika mysiga barer där man kan hänga men det blev inget barhäng för oss... för varmt för det. Vatten och läsk i glasen var mer vår grej.




Men till kvällen samlades vi hemma hos L&M för bubbel och tilltugg innan vi gick längs med stranden till Strandkafét där vi åt middag.





Ett måste när man är på Fårö är att besöka det lokala bageriet "Sylvis döttrar". Alltså... de har så mycket gott. Vi åt frukost där innan vi tog oss upp till Fårö Fyr och Norsta Aurar, eller Norsta Auren som den också kallas.






Norsta Aurar är den vackraste stranden på hela Fårö och Gotland tycker jag. Här ser vi bara en liten del av den långa stranden som fortsätter bakom udden långt där borta. Vi gick från Fårö fyr och bort till gränsen där stenstranden övergår till en vacker sandstrand. Man kan springa på en och annan nakenbadare här men vill man ha ordentligt med space så är den här stranden perfekt. Det kan ibland vara flera hundra meter mellan solstolarna här och när mina barn var små var vi ofta här och badade på somrarna.




När vi kände oss klara med Fårö åkte vi tillbaka till Stor-ön igen och till Bungenäs där vi åt lunch och hängde under eftermiddagen. Kommer bilder därifrån i ett annat inlägg. Vi sladdade också förbi Lickershamn på vägen hem och köpte rökt fisk som vi ska äta till middag i kväll. Det hör till på sommaren; att besöka någon av de små fiskbutikerna som finns vid en del av Gotlands fiskelägen och köpa med sig lite godsaker hem.

Vilka fina vänner vi har och vilka fantastiska dagar vi har haft här på ön i sommar. Jag nyper mig i armen... I morgon har vi vår sista lediga dag och sen ska vi sakta men säkert varva upp igen jobbmässigt. Känns avlägset nu när man har fått leva i sus och dus i flera veckor. Just idag längtar jag inte tillbaka till Stockholm men jag vet att jag kommer att tycka att det känns bra när vi flyger upp på onsdag. Vi har massor av roliga saker att se fram emot där uppe i höst vilket vi har med oss i tanken när vi nu snart ska börja runda av här nere på ön.

P målar det sista på huset och jag ska snart börja fixa med maten. Hör att det mullrar i fjärran... måtte det inte komma hit bara. Jag har ju fullt upp med mina kristaller i örat och orkar inte oroa mig för åskoväder också. Kristallerna i örat spökar med mig ännu men nu mest på morgnar och förmiddagar. Resten av dagen och på kvällen funkar det rätt bra. Håller tummarna för att det går åt rätt håll nu.

Ha en fin lördagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images