ÅRET SOM GICK... 2019... DEL 2

januari 03, 2020


Hej på er!

Jag tänkte vi skulle fortsätta att kika på vad som hände här hos oss under 2019. Många utav er har ju hängt med ett bra tag och känner säkert igen er men många av er är nya och kanske inte har koll på vad som har hänt tidigare under året. Så häng med på ett bildregn...

Maj månad startade vi upp med att ta tåget till Västerås för att bo på Steam Hotel och umgås med Vendela, den yngsta av de äldsta i vår stora barnaskara. Hon flyttade dit för några år sedan och eftersom vi numer brukar vara där då och då så har det blivit lite av en favoritstad. Mycket vatten (Mälaren), många bra restauranger och även en och annan mysig inredningsbutik.




I början på maj opererade jag mitt onda knä. En meniskskada som jag idag nästan inte alls känner av och den här soffan var mitt hem och min borg under några dagar. Strax efter att jag opererade knät var vi i Västervik på begravning av min fina kusin. En jobbig och tuff period...


Vi var då och då barnvakt för lilla barnbarnet Loa... 


... och då får man såklart gå till leksaksaffären och välja ut en present. 


Vi reste en del ner till vårt andra hem på Gotland och i år lyckades vi pricka in syrensäsongen. Jag älskar den!


Vi firade då också min systerson/gudson som tog studenten i slutet på maj. 



I början på juni kom sommaren och det blev strandpremiär och barhäng med min darling vid ett av våra favoritställen; strandbaren Surflogiet.


Vi öppnade upp uteköket och passade på att grilla så mycket vi kunde.



Vi tog en tur norröver där Pers syster har ett fritidshus som ligger vid en sjö alldeles i närheten av Sandviken, Hofors och Storvik. En superhärlig och skön dag på bryggan.


Midsommar firade vi som vanligt på Gotland i Gnisvärd tillsammans med alla barn, barnbarn, min ex-man och hans sambo Pernilla.


Och efter att ha varit hemförbi Stockholm en sväng för att jobba av det sista så återvände vi till Gotland igen för sommarsemester...


... som firades in med champagne på altanen.


Vi firade Loas 3-årsdag hemma hos oss...




Vi hängde på stranden både om dagarna och kvällarna.




Och vi var nästan aldrig inne. Vi var mest ute på altanen...


... och i slutet på juli firade vi min födelsedag med nära och kära.





Lilla Majken växer till sig och är en glad och harmonisk liten tjej (förutom när hon får tänder... Oh my...)


Det blev grillkvällar med vänner...


... och After Beach på Tofta Beach Club.


Vi cyklade till Stelor i Västergarn för att lyssna på Lisa Nilsson...


... och åt smörrebröd hos det här härliga gänget på Toftagården.


Vi var också en del inne i Visby och åt middagar; den här gången tillsammans med Maria och Markus på Bar Kemi.

Ja, det var ett axplock av vad vi pysslade med mellan maj och juli 2019. Sorg och glädje blandat precis sådär som livet kan vara, eller hur?

Inom kort ska vi kika del 3 men först ska vi fira den här helgen som nu är på ingång. Härliga tider!

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Mysig krönika. Får en enorm sommarlängtan när jag ser dina härliga bilder.
    Trevlig helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Åhhh jag också. Det var en sån härlig sommar nu när man blickar tillbaka. Det är lätt att glömma. Ha en fin helg du också! Kram //Tina

      Radera
  2. Vilken sommar du haft.. du sprider livskraft till 100% verkligen <3.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men fina du vad du skriver vackert. Tack! Kramar //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images