ÅRET SOM GICK... 2019... DEL 3

januari 05, 2020


Hej på er!

Ja här kommer den 3:e och sista delen av mitt 2019; augusti -december. Häng med om ni vill, annars är det bara att hoppa över...

Första veckan i augusti hade vi fortfarande semester och försökte maximera de sista dagarna av ledigheten. Vi tillbringade ett par dagar på norra delen av ön; bland annat i Lickershamn där vi tittade förbi rauken "Jungfrun". 


Vi åt också frukost vid Rute Stenugnsbageri en morgon, på väg upp till Fårö...


... och åt lunch på Kutens Bensin.


Vi mötte upp vänner på Fårö och åt en skaldjursplatå på Fårö Strandkafé som inte gick av för hackor!



Jag invigde en av mina fina födelsedagspresenter; en linnemorgonrock från LinLiving.


Vi cyklade genom skogen över till Gnisvärd och åt en god middag på Broman & Son och njöt av en fantastisk solnedgång.



Vi umgicks med våra Toftagrannar; Maria och Lasse som vi också "nästan" bor grannar med här uppe i Stockholm . 


Vi började lägga lite krut på att inreda vårt lilla extrahus som vi kallar för "Annexet".


Vi avrundade sommaren med att umgås med familjen vid vårt lilla hus vid havet.



Sommarens burrigaste dag...


Vi vände tillbaka till Stockholm och lunchade på Djurgården...


... och jag vände tillbaka till Gotland igen för att vara med på en mysig tjejfest hemma hos min fina kompis Maria.



Tillbaka i Stockholm så tog vi båten ut till Artipelag.


Vi hade en kräftskiva med alla ungar...


... och vi besökte Foodtsock på Fjäderholmarna.



Vi åt middagar på Rörstrandsgatans uteserveringar med barnen...


... och hängde på Skansen.



Jag och min darling reste till mysiga Malaga...




... och strosade runt i Gamla Stans mysiga gränder.


I september kom mina fina bloggkompisar HelenaUlricaKatarina och Helena och hälsade på mig på Gotland.


Jag visade dem lite av det bästa av Gotland och vi jobbade tillsammans med våra bloggar. Bild lånad av Helena


Och sen började det... det eviga regnandet den här hösten. Jag har aldrig varit med om något liknande.


Vi firade Majkens 1-årsdag...


... och gick på höstpromenader i Hagaparken ...


... och på Gotland.


Vi lagade långkok...


och njöt av hösten på Gotland.


Jag jobbade rätt mycket under året, flög kors och tvärs mellan olika flygplatser och hade ett utmanande men också ett spännande jobbår. Jag känner mig nöjd med min insats under året men jag kände i slutet på året att min ork började ta slut. Nästa år ska jag se till att få lite mer balans mellan jobb och livet i övrigt.


Balkongen fick sig en liten uppfräschning inför advent...


... vi tände det första ljuset... och ja... den där fina tändsticksasken borde vara vänd åt andra hållet för att det skulle vara riktigt snyggt men jag missade visst det...


... vi gick också på julmarknad på Färgfabriken.


I december kom första snön...


... och sen var det dags för oss att resa till Gotland för att fira jul.


Det nya året skålade vi in i Stockholm, mitt <3 och jag!

Ja, det var mitt 2019 det. För att summera så började inte året så där jättebra. Mitt knä gick rejält sönder på julafton men med cortisonsprutor och träning så lyckades vi hålla det i schack till någon gång under vårkanten då en operation var oundviklig. Men det var ett gäng månader då jag hade rejält ont mellan varven. Min kusin gick bort i den där förbaskade sjukdomen cancer under våren och det var en tung period känslomässigt. I övrigt så gjorde vi massor av roliga saker och vi bestämde oss för att inte planera in en massa aktiviteter under sommaren för att bara ta allt som det kom. Det lyckades vi rätt bra med även om det i början kändes som att vi bara slösade bort en massa dagar. Det blev mycket jobb under året och balansen var inte helt optimal vilket ledde till att jag var rätt trött och sliten den sista tiden innan både sommar- och julledigheten. Men nu har jag satt upp en del aktiviteter för att få till en förändring vad gäller det under kommande år för att inte hamna i samma fälla. 

Vår familj och våra vänner är det viktigaste vi har och vi har tillsammans haft så många härliga stunder under året som har gått. Jag är så oändligt tacksam och jag är också så tacksam för att jag har min älskade Per i mitt liv! Nu blickar vi framåt mot 2020 tillsammans och det känns både spännande och nytt.

Gott Nytt År igen och ha en fortsatt underbar trettondagshelg!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Jättemysig krönika. Så härlig läsning såhär på söndagskvällen.
    Fina bilder på dig, och dom andra med förstås:) Du och Per verkar ha det så mysigt tillsammans, känner igen mig.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar Maria! Vad gullig du är. Ja, det är fint att få ha det bra ihop. Härligt att du känner samma! Kram och ha en fin trettondag! //Tina

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images