NÄR MAN FÅR STARTA IGÅNG EN NY DATOR...

januari 26, 2020


Hej hej!

Det här är vad jag har pysslat med den här helgen; att starta upp min nya dator. Nu är väl inte det momentet det mest avancerade precis för till och med jag, som inte har något större tålamod, klarar att få igång en MacBook utan problem men jag har fixat och trixat med den så att jag nu har allt i den som jag vill ha. 


Fast lite hjälp har jag fått när tålamodet tagit slut och jag kört fast. Då är det tur att jag har en Per som som med en ängels tålamod trixar och fixar så att det blir som jag vill ha det. Visst är det en härlig känsla när man fått igång en ny dator och man har fått koll på allt? Min gamla är ju också en MacBook men de skiljer sig ändå åt litegrann och det tar ju alltid lite tid innan man vet hur det funkar. Det har hänt lite på 7-8 år märker jag. Längtar också efter att jag ska få flytta bloggen. Det ska bli så spännande att det kommer att hända lite nytt där också. 

Idag har det annars inte hänt så mycket mer än att vi varit på vaccinationscentralen och fixat det vi behövde inför resan. Vi fyllde på ordentligt med allt möjligt för några år sedan när vi åkte till Thailand med alla barnen så nu var det bara magvaccin som vi behövde fixa. Vi vågar inte chansa så nu ska vi ta två doser innan vi reser. Sen håller vi tummarna...

Nu ska jag ta tag i att kolla upp mina skidkläder och sommarkläder för nu väntar ju både snö och sol de närmaste veckorna. Skidkläderna har jag koll på men vart sommarkläderna finns är högst oklart. Suck... hoppas att de inte är på Gotland...

Ha en skön söndagskväll!

KRAM!

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. Så roligt med ny dator!
    Härligt att ha två resor att se fram emot. Hoppas du hittar dina sommarkläder:)
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, när man väl kommit igång så är det riktigt roligt! Tack, jag hoppas också det för jag kom aldrig till skott i går kväll. Ska göra ett nytt försök nu :-). Kram //Tina

      Radera
  2. Kul att du fått igång din ny dator och känner dig nöjd.
    Hoppas du hittar de kläder som du nu vill ha med på dina semester resor.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja, det är skönt när man väl är igång! Ska göra ett nytt ryck med kläderna nu ikväll. Har en benägenhet att skjuta på det till sista minuten :-). Kram //Tina

      Radera
  3. Hej vännen...japp jag kan plättlätt känna känslan...jag är hopplöst oteknisk och hatar instruktionsböcker...vill bara att allt ska funka på direkten...
    Så fnissar jag åt Pers strumpor...hihi...SÅ underbart att det är fler än min man som har dagisstrumpor...;) Kraaaaam fining så ses vi snart <3

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul med ny dator! Jag är så oteknisk att jag alltid tar hjälp med att få igång nya datorer och mobiler ;) Eller jag provar inte ens själv om jag ska vara ärlig... ;)
    Visst har det hänt en del på några år med en mac. Jag fick min första 2013 tror jag.(Fick ny igen 2014 på försäkringen efter ett missöde)Nu fick jag en helt ny förra hösten på bröllopsdagen (helt galen vilken bröllopspresent för nästan 24000KR!!) och det som jag märker är allra störst skillnad är ju helt klart att jag gick från Mac book air till Mac Book pro, som gjorde att jag fick plats med mycket mycket mer bilder och annat som samlas på datorn ;)
    Härligt med solsemester i gråvädret! =) Låter helt perfekt!
    Vi har faktiskt inte en enda semesterresa inbokad ännu. Men vi pratar om en solresa i höst och så blir det kanske ett Londonbesök och/ eller en Nice-resa skulle vara trevligt... Vi får se. Vi har ju hus både på kust och i fjäll nu, så vi kan ju resa dit förstås ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images