ALMEDALSMINGEL...

juli 01, 2019


God Morgon!

Säga vad man vill om Almedalsveckan men den är ju rätt rolig ändå. Så mycket folk och så många event och seminarier den bjuder på och har man tur så kan man bli inbjuden till något trevligt rosémingel om kvällarna. Jag har haft förmånen att få vara med på SAS mingel ett par år nu och igår kväll mötte jag upp vänner och kollegor i Almedalen för att vandra vidare till en mysig innergård för att mingla med trevliga människor, dricka rosé och smaska på gott tilltugg.

Min klänning kommer från Second Female.



På minglet sprang jag och Kati på Micke...


Magisk utsikt från mingelträdgården...


När minglet var slut gick vi ut genom porten vid Kruttornet där Strandpromenaden tar sin början och passerade genom Almedalen.


Magnus, en kollega från Åre/Östersund gjorde oss sällskap.



Ridande poliser är det gott om under Almedalsveckan och de är så generösa med att låta barnen få komma fram och hälsa på hästarna. Så fint ju!


Under måndagskvällen var det Ulf Kristerssons tur att tala. Vi lyssnade en stund innan vi gled upp till en bar vid Donners Plats och tog ett glas tillsammans med en och annan kändis innan Askungen sa hej då och tog bussen ut till landet. En härligt lagom kväll. I dag väntar en dag med intressanta seminarium. Det är det bästa med den här veckan tycker jag; att det erbjuds flera dagar med gratis kompetensutveckling och omvärldsbevakning. Så bra!

Ha en underbar tisdag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images