ETT BESÖK I VERKSTAN...

juli 09, 2019


Hej på er!

Igår när vi var i Ljugarn så passade vi på att titta förbi den nyöppnade butiken Verkstan som öppnat nu inför sommaren. Och jösses så mycket fint det fanns där. Vi kom inte hem tomhänta om man säger så. Så är ni på Gotland i sommar och har vägarna förbi Ljugarn så måste titta in. Butiken drivs bl.a av Susanne Liljenberg, ni vet hon som startade upp Granit och Leva Kungslador en gång i tiden och butiken är inte bara en butik...




På gården finns det möjlighet att skapa sina egna alster...



Vägg i vägg ligger Lin Living... Lin Living har gotländska rötter och säljer linneprodukter som odlas och tillverkats på ett ekologiskt, miljövänligt och etiskt sätt. Jag har önskat något fint härifrån till min födelsedag. Vi får se om mina önskningar slår in.




Sååå mycket fint...




Och titta vad som hänger här på väggen... precis en sån ska få hänga på en av våra väggar i vårt lilla nybygge framöver. Jag hoppas i alla fall att den ska passa bra ovanför soffan där. Det visar sig i eftermiddag om inte annat. Jag har helt snöat in på grejer i vass och strå. Det märker ni va?

Men nu ska jag åka in till Visby för att fixa till min tand. Är så lycklig över att jag fick komma på stubinen. Jag har inte ont av det eller så men kanterna på tanden skaver mot tungan och det känns ordentligt när jag äter.

Ha en fin tisdag!

KRAM!

You Might Also Like

5 kommentarer

  1. WOW så mycket fina saker *blinkar storögt*. En sån där korgväska som hänger på dörren skulle jag gärna lägga händerna på :). Nu till helgen kommer min son och hans flickvän ner till ön (Nathalies släkt bor i Stenkyrka) och ska vara där i två veckor, så jag får väl skicka iväg dom till Ljugarn helt enkelt *S*. Jag ser med spänning fram emot vad ni fick med er hem.. och Perra.. köp nåt fint i linnebutiken till bästaste Tina <3. KRAMAR i massor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man vill typ flytta in där :-). Ja skicka iväg ungdomarna dit och till Bruna Dörren. Du har ju varit där så du vet. Hoppas att de får bättre väder än vad det varit hittills. Vi sitter här under en filt och kurar. Ha ha, bra att du ligger på.. Kramar //Tina

      Radera
  2. Det var mycket fint och snyggt som fanns i butiken.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa så mycket fint! Man får ta med sig stora plånboken dit :-). Kram //Tina

      Radera
  3. Jamen jisses! Vilket ställe! Där skulle det bli ett stort hål i plånboken för min del! :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images