NÄR MAN FÅR FIRA MED NÄRA OCH KÄRA...

juli 25, 2019

Inlägget innehåller reklamlämlar till Lagerhaus och Royal Design.


Hej på er!

Häromkvällen fick vi ihop mitt födelsedagsgäng med nära och kära för en grillkväll här ute i Tofta och det blev så härligt. Det var soligt, varmt och alldeles, alldeles underbart... Vissa stannade typ halva natten och mitt födelsedagsfirande avrundades i vanlig ordning med ett musikquiz by Johannes. Precis så som jag vill fira min födelsedag!


Gästerna trillade in efterhand...


Och lilla Loa hade med sig en kasse med presenter till mig. Han var så stolt över att han orkade bära kassen själv.


Kommer ni håg han hackspetten som i Kalle Anka och hans vänner som visas på julafton? Han som alltid hoppar fram framför kameran när det ska fotograferas. Det var vår Johannes när han var liten. Något säger mig att det finns kvar lite av det där i honom även nu i vuxen ålder... Älskade unge!!!


Kusiner...


Jacob och Per ansvarade för grillarna...


... under tiden alla andra drack bubbel och hade det gött på altanen.


Majken fick gosa med Lilly...


... och Loa blev påkommen med att sno hallon i landet...



Och det här då... Majken och hennes gammelmormor... så fint så att man nästan dör en liten smula...


... det blåstes bubblor...


... och vi åt en tårta till efterrätt som jag trollade ihop. Den där tårtan förtjänar nog ett eget inlägg  så stay tuned... recept kommer. Tårtfatet är av en äldre modell som jag fått av min pappa men två andra fina kan ni hitta HÄR och HÄR. Ännu en magisk födelsedag att lägga till minnesbanken. Den enda vi saknade var vår fina Philippa som tyvärr hade ett jobbpass. Inte så lätt att få ihop alla på en och samma kväll.  

Idag blir det stranden men frågan är bara var... algerna har nått Gotland och då gäller det att ha koll på hur det blåser. Som det ser ut nu så ska det blåsa rakt in hit mot Tofta... inte bra. Jag vill ju inte åka för långt bort heller för ikväll väntar tjejfest inne i Visby och då vill man ju inte komma för sent. 

Ha en fin sommardag hörreni!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Men så mysigt firande!!! Så härliga bilder :). KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! En kväll man lever länge på. Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images