MOT FISKBUTIKEN...

juli 08, 2019


Hello!

Nu har vi kommit hem igen efter en utflykt till östra Gotland. Det blev ett besök i en nyöppnad butik i Ljugarn... och jaaaa vi hittade något fint till "annexet" som jag ska visa er framöver. Lunchen åt vi på mysiga "Bruna Dörren" och jag ska visa några pics även därifrån vid tillfälle. När vi var klara i Ljugarn rundade vi av med att åka över till Sysne fiskeläge där det finns en liten fiskbutik. Vi hade siktet inställt på rökta flundror men de blev vi blåsta på bokstavligen... det har blåst fel vindar den senaste tiden så det har tyvärr inte fastnat några flundror i näten. Det får bli rökt lax till middag istället.


Min Leokjol kommer från Lindex och är förra årets modell men ni hittar en liknande till bra pris HÄR.  En liknande stickad tröja finns HÄR.



Sysne fiskeläge ligger tvärs över Sandvikens härliga strand. Den stranden är absolut värd ett besök om ni är i krokarna.



Nu är det dags att duka upp en sen middag här hemma. Vi får äta inomhus i kväll och det är ju så trist. Älskar att sitta ute på altanen och äta middag. Jag kan gärna klä på mig om det är svalt men i kväll är det på tok för kallt. Jag hoppas på bättre väder i morgon för då ska vi cykla över till Västergarn till vänner på middag. Men först ska jag in till Visby och förhoppningsvis ska jag få fixa till en tand som jag precis bet av... suck... är inte det, det mest onödiga av allt? Så trist på många olika sätt. Men tur i oturen ändå att det hände här på ön där jag har en kompis som är tandsköterska som har lovat att göra en liten akututryckning. Guld värt med vänner när det kör ihop sig oavsett vad det handlar om.

Ha en fin måndagskväll och hörreni... nu dansar vi soldansen va?

KRAM!

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. Å jag älskar fisk! Så gott att kunna köpa färsk:)
    Jaaaaa, dansar soldansen med dig! Vill ha sol o värme nu!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är underbart! Vi har rätt gott om bra fiskbutiker här på ön; både på östra och västra sidan. Tur för oss som gillar fisk. Bra Anna... vi behöver nog få med oss några fler för inte har den kommit till ön i alla fall :-(. Kramar till dig!!! //Tina

      Radera
  2. Kan du namnge butiken du shoppade på, ifall man har vägarna förbi Ljugarn i sommar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, "Verkstan" hittar du på http://verkstansverige.se och ligger på Claudelins väg 3 i Ljugarn. Du har kanske redan sett att jag har lagt in ett inlägg om butiken i bloggen. Helt klart värt ett besök! Kram //Tina

      Radera
  3. Åhå.. jag minns än idag den smarriga potatispizzan på Bruna dörren.. bland det godaste jag ätit!! Men så synd på fisken, och tanden.. hoppas du fått ordning på den nu <3. Jag älskar bilden på dig på bänken, så avslappnad och fin!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Potatis är verkligen deras grej... i alla dess former :-). Nu är tanden fixad som tur är men så försmädligt när det händer. Tack vad gullig du är! Det är Per som ska ta åt sig den äran :-). Han får agera fotograf allt som oftast. KRAMAR till dig! //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images