BARA 83 DAGAR KVAR...

november 19, 2019

Bilder lånade från Ving.


Hej alla ni som tittar in!

Vad gör man en tråkig, regnig tisdag i november... jo man kan till exempel boka en resa och det var precis vad vi gjorde idag. Om 83 dagar reser vi till Egypten för att bo på Casa Cook i El Gouna. Allvarligt talat... hur fint är inte det här hotellet!!! Jag tror att vi kommer att trivas som fisken här.

Vi har varit i Egypten flera gånger tidigare och då har vi alltid tagit en charterresa dit. Jag skulle nog inte vilja resa reguljärt just till Egypten och vi gillar ju VING så det var ett självklart val den här gången med (Obs. Inget samarbete... vi bara gillar!)

Jag längtar verkligen efter att vi inte behöver styra upp någonting själva. Vi har bokat fast track och flygstolar med gott om plats i främre delen av planet, vi blir upphämtade på flygplatsen och vi har bokat halvpension på hotellet eftersom vi inte är så sugna på att gå ut och sudda på kvällarna. Ibland vill vi bara bli omhändertagna och då passar en sådan här resa alldeles perfekt till oss.






Här ska vi sitta och ha det gött... jag och min Per... på vår egen lilla altan vid vår egen lilla pool.







Jag döööör så fint!


Vi har varit på utflykter när vi har varit i Egypten; senast i Konungarnas Dal som var en magisk upplevelse. Dit måste ni åka om ni är där. Så mäktigt med Tutankhamuns grav som nu efter renovering återigen har öppnat upp för turister. Och resan till Luxor med båtresan över Nilen är ett minne för livet. Vi får se om vi kommer iväg till Pyramiderna i Giza den här gången. Det är en resa som tar nästan ett dygn så vi har inte prioriterat det tidigare men jag är bra sugen. 

Visst är det härligt när man har en resa att se fram emot? Det får mig att härda ut den långa kalla vintern här i Sverige.

Nu ska jag drömma mig bort till Egypten!

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Så härligt med en resa att längta till.
    Det såg väldigt vackert ut stället som du bokat.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att ha något att se fram emot och jag är så spänd på att få åka dit. Det ser verkligen fint ut :-). Kram //Tina

      Radera
  2. Sååååå härligt!! Vi har nedräkning här med... 30 dagar kvar idag:)
    Vi var i Egypten i januari i år. Och då just i El Gouna. Måste verkligen rekommendera er att åka ner till hamnen i El Gouna. Där är helt magiskt fint. Magiskt fint!
    Maffiga stoooora lyxiga båtar, fantastiskt god mat och galet vackra vyer. Vi tog en tuc-tuc ner och strosade omkring, både en dag och en kväll. Sista kvällen åt vi på Le Garage som vi hade läst skulle vara vääääldigt bra och vi blev verkligen inte besvikna, goda drinkar och fantastisk mat:)
    Just El Gouna var ju väldigt "safe" att åka till :)
    Så härligt!!
    Ha en fin kväll rara du <3
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Visst är det ljuvligt att ha en resa att se fram emot! Ja just det, ni var ju där, i El Gouna. Tack för tips! Vi har varit i Egypten flera gånger men aldrig i El Gouna så det ska bli så spännande. Ha en fin och härlig helg fina fina du <3 Kram //Tina

    SvaraRadera

Like us on Facebook

Flickr Images