EN GRÅ PROMENAD TILL GNISVÄRD...

november 18, 2019

Inlägget innehåller en reklamlänk till Jotex.


Hej!

Då var vi hemma i Stockholm igen efter några härliga dagar på Gotland. Skönt att komma hem till storstan ändå även om det alltid är trögt att lämna. Men jag är ju snart tillbaka igen. På torsdag ska nämligen ner till Visby igen och jobba så det var inte riktigt lika vemodigt idag när jag vet att jag snart kommer tillbaka. 

I lördags tog vi en promenad genom skogen över till Gnisvärd och precis när vi kom fram till Gnisvärd så kom regnet. Men vi trotsade det och strosade runt lite i fiskeläget innan vi vände hemåt längs med stranden.


Långt, långt därborta bakom buskarna skymtar ni familjens lilla vita stuga.


Och snett emot vårt lilla hus ligger kapellet där vi gifte oss för åtta och ett halvt år sedan. Vi gifte oss i mitten på april och det var ungefär likadant väder då som det var i lördags. En galet magisk dag som var allt annat än grå och det känns så fint i hjärtat att känna att vår kärlek som var så stark då är ännu starkare nu!




Och det här lilla stället som man nu kan se från den lilla vägen (eftersom syrenbuskarnas grenar nu är helt kala) lämnade vi vääääldigt tidigt i morse. Om det går så försöker vi alltid att resa hem tidigt på måndagsmorgonen så att vi kan få en hel helg på ön. När vi reser hem på en söndag så går vi ändå bara och trampar omkring inför att vi ska resa och kan inte riktigt koppla av så vi tycker att det är mer värt att få en en hel dag till när vi ändå är på plats. Det får vara värt att gå upp vid 05-snåret på en måndag morgon även om det inte känns så charmigt just där och då.

Ja, då är det bara att jobba på igen då och börja förbereda lite inför advent. Jag är lite sugen på den HÄR. Jag tror att den skulle vara så fin på vår balkong. 

Hoppas att ni har haft en bra uppstart på veckan!

KRAM!

You Might Also Like

6 kommentarer

  1. Vackert även fast det ser grått och mulet ut.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja faktiskt! Det var en fin promenad trots allt det gråa. Kram //Tina

      Radera
  2. Åh vad härligt med en helg på ert Gotland!
    Fattar känslan med vemod för att lämna...
    Vi åker ner helgen första advent, till Smögen. Sen dröjer det nog ett tag till nästa gång då vi ska "flytta in" i vårt fjällhus till årsskiftet.
    Vi brukar också åka hem tiiiidigt på måndag eller ev tisdag morgon när vi åker hem. Jag har ju ingen tid att passa, men min P har ju ett jobb förstås. För oss tar det ju 5-6 timmar att köra hem, så om vi åker kl 6 så brukar han vara på plats och kunna jobba från lunch samma dag. Som du säger, den där söndagen blir så tråkig annars....
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du förstår ju känslan. Vad mysigt för er att ha tre fina hem och det är ju ett privilegium att kunna få byta miljö då och då. Just nu är jag jätteglad över att få vara här i Stockholm men snart kommer jag att vilja åka ner till ön igen och jag är så lycklig över att jag har möjligheten att göra det. Ha en fortsatt fin vecka! Kram //Tina

      Radera
  3. Så himla härligt med Gotlands helg då och då. Så fin du var i förra inlägget med lackttightsen och den snygga blusen
    Men
    ..Vad är detta för kommentar här ovan? Kraaaam Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen. Gotland är fantastiskt året om. Tack snälla vad gullig du är! Jag trivdes fint i den där lackiga stassen :-).

      Ja ibland dyker det upp den där typen av märkliga kommentarer. Jag vet inte vad det är för något och vart de kommer ifrån men jag tar bort så fort jag upptäcker det. Kramar tillbaka! //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images