AFTERWORK MED BLOGG-GÄNGET...

oktober 21, 2018

Bild: Ulrica

Här ni dem...
... alla vackra tjejer som jag fick umgås med från i fredags eftermiddag till i går förmiddag då jag tog mitt hästhuvud under armen och åkte hem. Återkommer till det där med hästhuvudet...

De flesta träffade jag på förra bloggträffen i maj hemma hos Katarina men några var helt nya bekantskaper. Och vilka härliga människor... Glada, öppna och så generösa på alla möjliga olika sätt och jag är så glad över att jag den där dagen i maj vågade åka iväg med tåget till Örebro för att umgås med tjejer jag aldrig förr träffat live; bara genom deras bloggar. Nu har jag äntligen fått umgås med dem igen.

Från vänster ser ni LenaNinaUlricaAnnikaKatarinaAnnaLenaHelenaJenny (som tittar fram bakom Helena), AnnaPernilla och jag själv. Med på bloggträffen men som inte är med på bilden var också fina Nathalie  och Ann-Sofie och Helena som instagrammar på @annzo68 och @helenalindblad1. Vi gör vårt allra bästa för att få dem att också hoppa på bloggtåget. 




Här har ni henne; Pernilla, värdinnan själv som fixat så mycket fint för oss; bubbel, tilltugg och en fin kasse med presenter!


Bild: Ulrica

Vi höll som sagt till på Freys Hotel och där bjöds det på bubbel och gott tilltugg...




och minglades...


Bild: Ulrica

Framåt kvällen var det dags för middag i Belgobaren



Jag åt en Toast Skagen till förrätt...




Och en fisk- och skaldjurssoppa till varmrätt. Till efterrätt blev det en chokladtryffel som inte fastnade  på bild men sååå gott och gissa om jag var proppmätt...





Och så till det här med hästhuvudet som Jenny håller i famnen...  Namnet på Freys Hotel kommer från en kraftfull och klok häst; Frey som nästan alla Stockholmare kände till och hyste beundran inför i slutet på 1800-talet och fram till alldeles nyligen så har varje rum på hotellet haft ett hästhuvud på väggen. På grund av att hotellgästerna har klagat över att de tyckte att de var kusliga så plockades de ner och vi blev erbjudna att köpa hästhuvuden till en billig peng. Självklart ville jag ha ett! Vilket minne att ta med sig hem även om folk i hissen ner till lobbyn tittade konstigt på mig och taxichauffören gav till ett skratt när jag skulle packa in mig och mitt hästhuvud i bilen. Kan tänka mig att tjejerna som tog tunnelbanan och de som skulle vidare med flyg också fick till sig en del muntra miner ha ha. Den här pjäsen är ju inte helt lättplacerad om man säger så, den kräver sin plats men jag tror faktiskt att vi har hittat en.

Efter middagen samlades vi på Pernillas rum och surrade till klockan blev mycket och det var dags att avsluta kvällen för lite sömn. Avslutade en härlig bloggträff med en god hotellfrukost innan det var dags för oss att runda av för den här gången. 

Är så fylld av energi och glada känslor efter att ha fått umgås med dessa fina tjejer! 

Idag har jag och Per varit på Nationalmuseét som återinvigts efter renovering. En skön söndag och nu ska vi runda av med en god middag innan det är dags att stänga den här helgen.

Hoppas att ni också har haft en fin helg!

KRAM!

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. Supertrevligt hade vi! ( även om det inte syntes på mig haha jisses vad allvarlig min jag hade �� på bilden) Tack för den fina presenten också. Kram fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack än en gång Pernilla för en fin bloggträff! Ha ha, du är alltid vacker md eller utan leende :-). Det var det lilla. Hoppas att du hittar något fint. Kramar tillbaka och hoppas att vi ses snart igen!

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images