HÄR MÅR JAG SOM ALLRA BÄST...

oktober 28, 2018



Äntligen är vi här igen! På älskade Tofta Strand. I går var vi inte alls sugna på att gå ut i busvädret men idag var det magi. Efter att våra fina vänner; Maria och Markus varit förbi på en fika så gick vi ut i det fina vädret. Dagen visade sig från sin allra bästa sida och det var ett härligt ljus. Solen värmde ordentligt nere vid havet. Superskönt! Fulkläderna åkte på också; att par trasiga jeans och en gammal blek urtvättad grön jacka som hänger med år efter år. Här på landet behöver man inte försöka vara snygg och det är ju rätt befriande men när Per föreslog att vi skulle åka in till Visby för att handla till kvällens middag så sa jag stopp. Där gick gränsen för mig så det fick bli en sväng till Klintehamn i stället. Fånigt, eller hur?




När vi tar den långa vägen ner till havet så går vi först genom en liten skog, passerar sen den stora parkeringen vid Strandpensionatet eller Strandpanget som vi säger här. Där går vi in på en liten stig, passerar en söt liten bro, håller vänster och följer skyltarna ner till havet.  





En mysig promenad genom skogen.




Och ips vips så är man nere på stranden. Gissa om det var härligt att vandra längs havet idag.... Är man det minsta stressad när man kommer hit så rinner det av en som vatten på en gås bara man får syn på det härliga blå. Jag mår så bra här och uppskattar det så mycket mer nu när det inte alltid är lika lätt att ta sig hit som tidigare. 





Det tar nog ett bra tag innan vi kan beställa in en kanna Sangria igen...






Resterna efter en härlig sommar...

Nu har vi tankat energi inför veckan som kommer. Tre jobbdagar sen väntar ett par dagars ledighet innan vi vänder tillbaka till Stockholm nästa helg. Lite ledighet sitter inte helt fel nu känner jag. Jag känner mig lite sliten efter alla mina problem med höfter, ljumskar, en axel och yrsel - jodå, visst har Kristallsjukan kommit tillbaka en tredje gång på tre månader - och det där med yrseln är nog det som tar mest energi av mig. Den slår till på natten och det är ingen lek att gå upp på morgnarna. Det är då det är som värst. Kroppen säger mig något och jag ska bara luska ut vad... Idag har jag i alla fall tagit åksjukemedicin och gjort "Epleys manöver" och den är inte rolig alls men låt oss hoppas att den har haft effekt och att det känns bättre i morgon.

Ha en fin söndagkväll och en bra början på den nya veckan.

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images