HAPPY FRIDAY OCH POSITIVA BESKED...

oktober 05, 2018



Välkommen härliga helg! Då har jag stängt den här jobbveckan och idag unnade jag mig att checka ut lite tidigare för nagelfix. Härligt att runda av med flärd när det nu fanns möjlighet till det. Med fredagsbuketten på plats också så känner jag mig nu redo för helg.

Jag tänkte också fira att jag fått positiva besked efter mina årliga besiktningar. Det brukar bli så att alla undersökningar; tandläkaren, cellprov och mammografi brukar ligga ungefär samtidigt i tid och under dessa veckor, innan svaren kommer mår jag alltid lite halvtaskigt. Jag oroar mig och tänker alltid negativt så att jag är mentalt förberedd om det värsta skulle hända. Dumt, jag vet men jag kan verkligen inte styra det. Tandläkaren är inte trevligt men där är jag mest skraj för kostnaden som ju kan skrämma upp vem som helst men de andra två... för det första är det inte några trevliga undersökningar och sen ska man gå och våndas innan svaren kommer. Nu har jag våndats en tid och idag kom det sista svaret; att allt ser normalt ut. 

Jag andas ut och känner mig så oerhört tacksam över dessa positiva besked. Det är så många som inte får samma positiva återkoppling och alla mina tankar går så klart till dessa hjältinnor som kämpar med operationer och behandlingar. Man kan inte föreställa sig hur jäkligt det är och hur dåligt man mår om man inte gått igenom det själv men jag kan ändå förstå att det är fasansfullt på flera olika plan.

Det gäller att ta vara på livet så mycket man bara kan så länge man kan!




Och det ska vi göra den här helgen...  I kväll ska vi laga lite god mat och varva ner efter jobbveckan; min Per och jag, i morgon ska vi umgås med fina gotlandsvänner och på söndag blir det barnbarnsgos. En helg när den är som bäst!

Ha nu en riktigt fin fredag bloggvänner!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images