BONDENS EGEN MARKNAD...

oktober 14, 2018



Igår tog vi en promenad i det vackra varma vädret över till Söder; till Katarina Bangata och gick på Bondens egen marknad. Där kan man köpa allt från äppelmust, grönsaker och bröd till kött, fisk, bär och svamp och går man lite längre fram så övergår det hela till en loppis. Pågår varje lördag under augusti till oktober. Jag älskar verkligen såna här grejer. Inte för att jag måste köpa något utan mer för stämningen och känslan.




Precis vid ingången (mitt emot Skatteskrapan) stod en snubbe och fixade kantarelltoast på Levainbröd och västerbottenost. Det fick bli dagens lunch. Hur gott!!! Det var bara att slå sig ner i solen på första lediga plats och smaska på. Hemmagjord lingondricka fick man till.










 Här hittade vi ett gotlandsgäng också.

Nu har vi "mornat" oss färdigt och ska alldeles strax bege oss ut till parken och gosa med de små. Min syster är också i krokarna så jag hoppas på att få till en dejt med henne också under dagen idag.

Solen skiner och det ska vara varmt idag också så ha en fin söndag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images