PALL FRÅN GRANIT...

oktober 16, 2018



Visst är den fin, pallen från Granit? Den finns i två storlekar och vi köpte den större storleken. Den har nu stått på den här platsen i en vecka och det är kanske där den ska få stå permanent framåt? Jag tänker mig att ha en lite större grön växt i en kruka som står på den men sen är den stora frågan vad som ska pryda väggen ovanför. En snygg lampett, en tavla eller något annat. Vi funderar vidare...





Idag kom jag hem rätt sent. Efter jobbet hämtade jag och Linda Loa på förskolan och sen hängde jag med dem några timmar innan jag promenerade hemåt. Vi har ju haft "Linas" den här veckan så i kväll  var det dags att laga en något sen middag; en modifierad variant av Biff á la Lindström med balsamicosås, salviasmör och krasse med ugnssteks potatis med purjolök och rödlök. Och hur gott var inte det! Är sååå proppmätt. Det här med Linas Matkasse är riktigt bra för oss både ur ett ekonomiskt perspektiv men också ur ett inspirationsmässig perspektiv. Vi har annars en benägenhet att spontanhandla middag från den gamla vanliga menyn i våra närbutiker här runt knuten. Butikerna där de typ tar inträde för att handla ... Jag har nog aldrig kommit ut ifrån en sådan butik utan att det har kostat minst 300 kr och då har man något litet som ligger och skramlar längst ner i en platskasse, typ frukostbröd, en mjölk och något annat som man bara var tvungen att köpa just då.

Nu har vi då "ätit upp" födelsedagspresentkortet på Linas men vi kommer absolut att fortsätta!

Hoppas att ni har haft en bra tisdag och att ni också fått njuta av en god middag ikväll!

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. WOW, vilken fin pall!! Och golvet *älskar*. Vi måste få till en dejt snart så jag får komma hem och hälsa på dig, även om jag inte tror att jag vågar då jag i många många år drömt om att bo i lägenhet i storstan *fniss*.

    Vi ses på fredag, vännen. Längtar!! Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa visst är den fin! Blev så kär så den fick följa med hem utan att jag visste vart den skulle få stå. Ja, det måste vi verkligen få till. Så fort som möjligt och självklart ska du komma hit. Drömmar är till för att förverkligas, eller hur :-).

      Vi ses i morgon... äntligen. Ser så mycket fram emot det. Kramar till fina dig!!!

      Radera
  2. Hej söta du,
    Tack för din hälsning hos mig <3
    Pallen var sååå fin! Älskar den där känslan av att det ser ut som att någon suttit och täljt till benen på den.
    Har med en cylinder med korkar i här hemma, och nu blir det ju nästan lite skämmigt för vår är minst dubbel så stor och till bredden fylld med korkar * ha ha ha*
    Fast jag brukar försvara det med att min man är med i ett ölsällskap och sådana öl har med korkar ibland ;-)
    Ska bli sååå kul att träffas på fredag, är så taggad för bloggträffen :-)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej fina du!

      Visst är den fin. Jag märker att jag har en förkärlek för träpallar. Det har blivit ett par inköp av såna den senaste tiden ;-).
      Om du bara visste hur många korkar vi slängt innan vi kom på att vi skulle börja spara på dem ha ha... Dags för oss att köpa en större cylinder och vi kan inte ens skylla på att vi är med i något ölsällskap :-).
      Ser jättemycket fram emot att få träffa dig och de andra tjejerna i morgon. Är också så taggad! ses i morgon. Kramar!!!

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images