EN KVÄLL PÅ BOQUERIA...

oktober 24, 2018



Äntligen fick jag träffa dem igen... mina fd kollegor från PayEx som flugit in från Oslo och Visby. Så roligt att få prata och skratta bort några timmar tillsammans med dem. Så fina tjejer och som jag har saknat dem. Tur för mig att de är i Stockholm och jobbar då och då så att vi kan få ses. 




Maten på Boqueria var god som vanligt men servicen hörreni... skärpning! När jag stod och väntade vid ingången för att höra mig för om de andra kommit redan så stod två ur personalen precis intill mig och som jag upplevde tjafsade med varandra. En av dem tittade upp på mig och så fortsatte tjafsandet. Till slut blev det så obekvämt att jag vände mig om och gick bort en bit och ringde mina dejter i stället. När vi väl kom in så fick vi nog den suraste servitrisen av alla. Hon trivdes nog inte särskilt bra med sitt jobb. Inte ett leende kom över hennes läppar och om vi inte snabbt bestämde oss för vad vi ville ha så utstrålade hela hon hur trött hon var på oss redan i inledningen av kvällen. Sen var det suckar och sura miner mest hela tiden. Hon susade mest förbi i en rasande fart och  var allmänt stressad. Det är vinddraget efter henne som ni ser på bilden ovan. Hon susade förbi som stålmannen precis i samband med att jag knäppte bilden...

Hur som helst så hade vi trots allt en mysig kväll innan vi rundade av. 

Så var det onsdag kväll och jag är äntligen hemma igen efter lite tågförseningar. Arlanda Express brukar sällan krångla men även solen har väl fläckar tänker jag. Nu hade jag ingen tid att passa så vad gjorde det... ingenting. Planar ut lite nu inför en ny spännande dag på Arlanda i morgon.

Ha en fin lill-lördag!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images