MÅSTE MAN HA EN VISS INREDNINGSSTIL...

oktober 09, 2018



Att det ska vara så trögt att få till så att det blir lite trevligt på balkongen... Jag har inte kommit till skott med att tänka ut vad vi vill ha i blomlådorna men på Ica häromdagen hittade vi den här lilla korgen och jag tror kanske att just den kombon av växter skulle kunna vara fin. Vitt är ju liksom min grej också så det kanske blir så att vi slår till i helgen.






Jag har skrivit om det tidigare här på bloggen att jag ibland brukar få frågan om vilken inredningsstil vi har och jag kan som sagt inte svara på det. Jag har funderat rätt mycket på det och kommit fram till att vi har nog ingen... Måste man ha det? Det jag vet är att vi gillar vitt och dova färgskalor, naturmaterial, betong och glas. När vi springer på någonting vi tycker om och behöver så köper vi det och sen får "den" vad det nu är flytta runt i lägenheten tills den hittar sin plats.  Förr eller senare brukar "den" göra det. I kväll hämtade vi till exempel hem en snygg pall i trä från Granit som vi vet kommer att passa in är hemma men frågan är bara var... Att den hör hemma i köket, det vet vi säkert men den kommer säkerligen att få snurra runt några varv innan det känns helt rätt. Om jag ska vara helt ärlig så är det ju mest jag som flyttar runt på våra prylar och Per, han bara skakar på huvudet när han kommer hem och hittar våra grejer på nya ställen hela tiden. Fast han brukar alltid hålla med om att det brukar bli bra när jag fått hålla på ett tag.

Vi har ännu ett par ytor kvar att fylla med något här hemma eftersom vi valde att börja om i princip från början när vi flyttade hit. Det enda vi hade med oss var soffan och soffbordet och lampan Stockholm från IKEA som jag bara inte kan skiljas ifrån. I övrigt har vi investerat i både gamla och nya grejer, blandat med möbler och lampor från Bukowskis Market, Länna Möbler, Granit, Svenska Hem, Afro Art och gotländska hantverkare och konstnärer. Vi bestämde oss för att det vi investerar i ska vara grejer vi båda gillar och att det skulle få ta sin tid. Och tid tar det... Men det viktiga är att det känns som vårt och att följa trender är inte riktgt vår grej. Vitt har ju varit omodernt i flera år men vi gillar ju vitt och tja... då får vi väl vara omoderna då. Det är ju vi som ska bo här och jag skulle aldrig köpa eller göra om något bara för att det är modernt just för stunden om jag egentligen inte gillar det. Slöseri med pengar...

Från det ena till det andra... I kväll har jag varit ute på min första power walk på mycket länge och höfterna höll. Är sååå glad för det! Äntligen kan jag börja motionera igen. Jiiippiiii!!!

I morgon blir det jobb i Visby!

Vi ses!

KRAM!

You Might Also Like

0 kommentarer

Like us on Facebook

Flickr Images