ALTANPIFF OCH MORGONDAGENS PLANER...

juni 14, 2019

Innehåller reklamlänkar till Åhléns, Lagerhaus och Nordic Nest.



Hej hej!

Äntligen fredag och äntligen sol och värme igen efter ett par risiga dagar. Så fort solen kommer fram så kliar det i fingrarna att få sätta igång med att piffa vår altan på landet på Gotland men det är liksom ingen idé att slå på stora trumman förrän vi kommer ner för att stanna över sommaren. Men jag har i alla fall lokaliserat "sommargrejerna" och det är fint så.

Så här såg det ut på delar av vår altan förra året men det kommer säkert att bli några små justeringar i år. Soffan har vi gjort av lastpallar som har klätts in med virke. Enkelt och praktiskt. Kuddarna i soffan är från Afroart. Jag älskar deras kuddar. Jag älskar också tyger som fladdrar i vinden och våra vita skira tyger/gardiner hittar du HÄR. Brickbord hittar ni HÄR. Den vita är tyvärr slut men de finns kvar i svart. En liknande fiskbensmönstrad pläd fast lite ljusare i färgen hittar ni HÄR.


Våra sittpuffar har vi haft i evigheters evigheter och de kommer från IKEA men jag hittade en supersnygg variant som kommit in som nyhet. Ni hittar dem HÄR.



En korg att lägga sköna plädar i är ju rätt praktiskt att ha på sommaren för det är ju inte varje kväll man sitter ute och det är varmt och skönt precis. Min har jag köpt på Berså på Gotland men en liknande som är så fin för en billig peng kan ni spana in HÄR. Det är den lilla men det finns även en större variant. Den HÄR är det ju också ett superbra pris på just nu.


Ja vad säger man... den är inom räckhåll nu semestern. Om några få veckor sitter vi här på vår altan och förhoppningsvis så kommer vi i alla fall att få några fina dagar den här sommaren också. Men för att gardera oss så har vi faktiskt bokat en resa till Malaga i september. Man vågar ju inte chansa... 

I morgon ska vi starta upp tidigt här hemma och köra en liten roadtrip upp till Hofors, Storvik, Sandviken mm. Pers syster har ett litet landställe där uppe som ligger precis bredvid en sjö så vi tänkte hänga på bryggan i morgon. Det sägs att det ska bli fint väder.

Ha en jättefin fredagskväll hörreni!

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Hoppas ni får många fina altandagar när semestern kommer.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa vi håller tummarna hårt! Kram //Tina

      Radera
  2. Så härligt det ser ut :). Och jag blir alltid så glad när jag går in här, dina inlägg är helt magiska!! Du inspirerar verkligen. Kram Ulrica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla fina du. Vad glad jag blir för dina ord!!! Hoppas att du får en härlig söndag! Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images