MIDSOMMAR PÅ GOTLAND...

juni 22, 2019

Inlägget innehåller reklamlänkar till Bubbleroom och Åhléns.


Hallå på er!

Här kommer en midsommarhälsning från oss och vilken midsommarafton vi fick. Vädret var ju helt ok och vi behövde inte springa ut och in med tallrikar och mat mellan regnskurarna som så många gånger förr om åren. Vi har fått umgås med nära och kära, vara vid havet, ätit och druckit gott och bättre kan det ju inte bli.


Min kjol kommer från Odd Molly, tishan från H&M och min jeansjacka har hängt med i många år men ni hittar en jättefin liknande HÄR. Mina silvriga Birkenstock finns HÄR.


Men vi tar det ifrån början så häng med på ett bildregn...

Jag startade upp dagen med att lägga in sill, ni vet en sån där fem-minuters sill. Perfekt när man har kort om tid som det var för oss i år. Det var en inläggning med bland annat citrongräs, koriander, ingefära mm. Den blev supergod och jag lovar att dela med mig av receptet framöver. Sen fixade jag en tårta innan vi cyklade hem till min ex-man och hans Pernilla där vi samlades med alla ungdomar och barn.



Sill och nubbe såklart!





Och roliga snapsvisor... Lilla Loa tyckte det var hur konstigt som helst att Imse Vimse Spindel och andra av hans favoritlåtar hade en helt annan text. Mycket märkligt...


Sen cyklade vi vidare till Gnisvärds fiskeläge där vi på min sida har firat varje år sen vi var barn. Vi mötte upp familj och vänner och vi fikade och mumsade jordgubbstårta. Det mulnade på lite men det var ff varmt och skönt. Loa var inte så sugen på att dansa kring stången men vi stod bredvid hand i hand och kikade. Han har ju övat på sångerna på förskolan de senaste vekorna men det blev lite läskigt när de helt plötsligt skulle gå live...


Lindas superfina zebraklänning hittar ni HÄR.




När firandet var över gick vi den korta biten bort till familjens stuga som ligger precis ovanför havet. Där bjöd mina föräldrar på skumpa. Det har blivit en tradition nu...




Mina fina päron! Mamma med mobilkameran i högsta hugg. Jag förstår nu vart jag fått mitt fotointresse ifrån ha ha...


Sen kom solen tillbaka...


... och Lilly och Loa plockade stenar på stranden.


Mot kvällen cyklade vi tillbaka hem till Micke och Pernilla och där bjöds det på smultronplockning...


... och plättar till lilla Majken. Alltså... dessa gullungar. De har båda varit på ett strålande humör hela dagen.  


Ja, sen klev grillmästaren fram och bjöd på en galet god grillmiddag. Vi satt ute hela kvällen och när kvällen övergick till natt så cyklade vi hem till oss. 

Ännu en fin midsommarafton har passerat och fint att vi kan fira ihop alla. Inte alltid så självklart.

Idag är det soligt och fint och nu ska jag slänga mig i en solstol på altanen. Sköna dagar! Ha en jättefin midsommardag!

KRAM!

You Might Also Like

4 kommentarer

  1. Så härligt ni ser ut att ha haft det <3. Kram Ulrica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit ett jättemysigt firande <3. Ni verkar också ha haft det väldigt fint! Kramar //Tina

      Radera
  2. Vilken härlig midsommarafton med nära och kära.
    Jättefina bilder.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin! Ja, midsommar med nära och kära är så fint. Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images