VI FLÖG FÖRBI GOTSKA SANDÖN...

juni 24, 2019



Halloj!

Nu har vi landat in här hemma i Stockholm igen efter härliga soliga dagar på Gotland och för mig en jobbdag med mina fina kollegor på Visby Airport. Och ja, jag flyger...flygskam till trots. Den debatten tänker jag inte ge mig in i här eftersom jag jobbar i branschen och delvis bor på en ö så diskussioner om att flyga eller inte tänker jag inte ta här på bloggen. Åsiktsklimatet i den här frågan är så infekterat och många uttalar sig tvärsäkert i frågan utan att ha någon konkret kunskap alls och jag vill inte att den här bloggen ska vara en kanal för den debatten. Det får räcka med att jag säger att jag gör vad jag tycker känns rimligt utifrån vad jag tagit reda på och vet. Jag kan göra massor av mer saker men jag lär mig mer och mer och tänker i miljöbanor varje dag. Utifrån det försöker jag att tänka och agera nyanserat. Nog om det. 

Hur som helst så var det otroligt vackert när vi flög ner i onsdags kväll. När det är riktigt klart flygväder så kan man se fastlandet på ena sidan och Gotland på den andra. Mitt på passerar man Gotska Sandön som ni ser på bilden om ni tittar noga. Där har jag faktiskt aldrig varit men de som varit där säger att det är fantastiskt... om det är vackert väder vill säga. Jag vågar inte chansa. Att leva friluftsliv med risk för risigt väder... näää, det är inte min grej... men om ni gillar det. Åk dit!!!

Nu har vi moffat i oss en hämtpizza och ska packa upp, sen väntar de sista jobbdagarna på Arlanda. I helgen väntar bland annat en 40-årsfest. Härligt att ha det att se fram emot!

Ha en fin måndagskväll!

KRAM!  

You Might Also Like

2 kommentarer

  1. När man hör Godskasandön tänker jag alltid på vädernyheterna på radion när man var liten och lyssnade på den.
    Ha en bra jobbvecka i storstan nu med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så. Så mycket minnen! Tack, bara två dagar kvar nu sen blir det Gotland igen. Kram //Tina

      Radera

Like us on Facebook

Flickr Images